joi, 2 aprilie 2015

Weekend pascal

Franta este una din putinele tari din Europa unde se lucreaza in Vinerea Mare.
În mod excepțional însă, mîine nu lucrez. Vor urma deci patru zile de weekend... suedez.
N-am mai fost în Suedia, va fi o premiera. Dar, deja de la coada din aeroportul parizian, la depunerea bagajelor, acolo unde un latin, fie el francez, român sau italian, ar fi stat la 4 cozi pe minim 3 rinduri, pentru 4 ghișee deschise, coada la zborurile nordice era pe un singur rînd, cîte doi, cu răbdare. Numai odată ajunsa in fata ghișeelor, coada se despica liniștit si oamenii se îndreptau spre unul dintre ele.
M-am întrebat de ce nu 4 cozi (fie și de cîte doi) pentru cele patru ghișee.
Din spirit practic : dacă la una din cozi funcționara ar fi l-ai lenta decît celelalte, dacă la una din cozi o problema oarecare ar împiedica avansarea cozii, oamenii de ka acea coada ar fi pierdut timpul. Pe cind așa, fiecare se găsea in fata a patru ghișee, aproape la alegere.
Se pare însă că, în Suedia, alcoolul, fie el vin sau altceva, este foarte scump.
Am profitat prin urmare de eficacitate cozii formate de nordici pentru a cîștiga timp de plimbat ochii prin magazine : deh, ce face o femeie singura, cînd se găsește in prejma unor rafturi pline ?
Prin urmare, șampania noastră pascală (Mr. Right e deja la Stockholm) tot franțuzească va fi.

2 comentarii:

  1. Cu drag am descoperit azi acest blog, cautand cateva informatii despre Franta :) Am vazut ca nu ai mai scris de ceva vreme, dar doresc sa-ti spun ca tot ce am gasit in aceasta casuta virtuală m-a relaxat și mi-a înfrumusețat ziua...
    Felicitări!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mulțumesc pentru vorbele frumoase, Bia...
    Intr-adevăr, n-am mai scris de multă vreme, dar a fost doar o chestiune de lipsa de timp. Voi reveni însă foarte curînd.

    RăspundețiȘtergere