sâmbătă, 27 decembrie 2014

Zile de bine și de relaxare

Sînt în vizită, dar sînt ca acasă.
Dorm la al doilea etaj al unei case mari, de oraș, sănătoase și construite în 1932, dar care posedă, astăzi, tot confortul modern, inclusiv încălzire centrală. Toate cele zece camere sînt încălzite bine și se poate sta fără efort cu mînecă scurtă, cu atît mai mult cu cît, ținutele pentru cina de Ajun și prînzul de Crăciun aveau decolteuri demne de o seară la Operă.

Contrar francezilor, care - uitînd de tradiție - împodobesc bradul cu două, bune săptămîni înainte, noi l-am făcut împreună în ajun, pe fundal de clopoței și muzică.
Fac parte dintr-o familie în care tradițiile se păstrează : prăjiturile de Crăciun se fac în casă, după rețete vechi (una are peste o sută de ani), transmise și păstrate cu grijă, brazii sînt naturali, iar decorațiunile lui sînt și ele originale și unice, căci stăpîna casei (și soacra mea), pasionată de pictura pe porțelan, le-a făcut chiar ea.

Mr. Right - deși trăiește în Franța - pendulează continuu între trei culturi și e la fel de acasă în Germania precum în Anglia, iar eu mă topesc în decor, adaptîndu-mă la diverse plăceri de iarnă care mi se pun la dispoziție : unele fac parte din propria mea copilărie (și noi făceam, pe 24, întotdeauna un brad adevarat și uriaș, iar casa mirosea a cozonaci), altele sînt descoperite aici și adoptate pe loc (bradul este decorat de cei mari și ascuns de ochii copiilor pînă în clipa cînd e gata : se închid ușile salonului în care se împodobește), terminarea lui se anunță în sunet de clopoței, după care se ia aperitivul și se degustă castane glasate.
Cina e tîrzie, după deschiderea cadourilor, în noapte răsună adînc clopotele bisericii din apropiere, în casă e veselie și se fac glume, la miezul nopții sare dopul șampaniei... Sîntem împreună și ne e atît de bine...!


La Darmstadt / Germania @la-paris-si-pe-alocuri

De azi-dimineata, ninge neîntrerupt. De la parter, prin ușile deschise, urcă pînă la mine mirosul cafelei, afară e încă foarte liniște, citesc ziarul (pe internet) încă în pat, în casa e atît de bine.








2 comentarii:

  1. Ai petrecut un Craciun de vis! Ai putea posta si fotografii ale decoratiunilor din portelan pictat, daca se poate. Am mai vazut pe internet, dar eu nu am decat un foarte frumos ingeras pictat, pe post de clopotel.
    Traditiile de acolo sunt superbe si sunt oarecum asemanatoare cu ce obisnuim si noi sa facem. Zile frumoase in continuare iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Gabriela !
      Am postat doar cîteva dintre decoratiile pictate pe portelan : modelele au fost mai multe forme, asa încît au reusit sa împodobeasca variat tot bradul : cererea ta m-a luat prin surprindere si îndeminarea fotografului s-a dovedit grabita.

      Ștergere