sâmbătă, 15 februarie 2014

Rouge-baiser...

Image via ruinart.com


Unii zic ca e o "sarbatoare" comerciala, inventata si artificiala.
Nu stiu daca înseamna ceva pentru mine.
Dar îmi place sa-mi spun ca e o ocazie de a "sarbatori", de a ne sarbatori, de a deschide o sticla de sampanie si de a ne bucura. Unul de altul. Si de a ne gîndi ca sîntem fericiti.
Saint-Valentin...

Am iesit de la servici tîrziu pentru o vineri. 
Mr. Right, si el dupa o saptamîna de lucru (dar la Istanbul), ateriza abia la orele 21. Fara foame, caci gustase cîte ceva în avion. 

În oras era o atmosfera ca de ajun de Craciun, lumea forfotea pe trotuare si în magazine, Galeriile Lafayette creaseara, la intrare în magazinul principal, un podium urias în mijlocul caruia trona un vas imens cu sute de trandafiri. Si fiecare client (femeie sau barbat) care trecea pe acolo primea unul. Daca nu erai îndragostit, te îndragosteai pe loc : de Paris. O data, de doua ori, pe viata. 


Galeries Lafayette, 14 februarie 2014

M-am aruncat pîna la Dalloyau, templu ar parizianismului culinar, cu gîndul la... o chestie rosie si lucioasa si apetisanta, care, oricit ar parea de kitch, da un aer de sarbatoare mesei. Si, pe urma, kitch-ul e permis cînd da stralucire si e efemer.
Voiam tortul numit "Rouge-Baiser" : 



tort "Rosu-sarut", Dalloyau


Cine altcineva decît francezii puteau inventa un tort cu nume de sarut si care sa ne duca cu gîndul la rujul lasat, ca din întîmplare (din întîmplare ?) pe gulerul unei camasi albe, la gestul larg al mîinii care slabeste nodul de cravata, al cravatei aruncate undeva pe bratul unui fotoliu, al altor doua brate înfasurîndu-se în jurul acelui gît gol si lasînd alte urme dulci... de prajitura cu spuma. 

Dar minti frantuzesti au avut pesemne aceleasi gînduri mai devreme decît mine : nu l-am mai gasit. 

Si-atunci mi-am imaginat scena din Pretty Woman : o sticla cu... bule si capsuni. 
Asa m-am trezit ca ajung acasa cu o ladita de capsuni. Si o sticla de Ruinart. La putin timp dupa, se auzeau cheile în usa... 

© la-paris-si-pe-alocuri









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu