marți, 25 iunie 2013

La Harrods... ca la Alimentara

În periplul nostru shoppistic, Harrods era inevitabil : erau primele zile de solduri si exista unele produse care la Paris nu sînt soldate niciodata. La Londra, da. E vorba de parfumuri si de ochelarii de soare de marca, de exemplu. 
Asa ca, dupa ce ne-am facut noi, în graba, aprovizionarea în diverse ape mirositoare, ne-am îndreptat, spre delectarea ochiului (mai-mai ca ar fi fost nevoie si de ochelari de soare...) spre celebrul Food Hall (raionul cu produse alimentare). 
Un spectacol în sine : de la vînzatorii în uniforma cu cravata si palarie de pai, în stilul anilor 1900, pîna la incredibilul plafon, care ne lasa cu gura cascata de fiecare data si la varietatea produselor. 
Un amanunt stiut de putini : pe lînga uniforma, personalul vînzator de la Harrods accepta reguli stricte cu privire la tinuta si machiaj. Acesta din urma trebuie sa urmeze regulile de decenta si stil ale firmei si, desigur, sa fie nici prea-prea, nici foarte-foarte. Acum cîtiva ani, o salariata a fost data afara pentru ca refuzase sa se conformeze acestor reguli, aparînd la munca fara machiaj deloc. 
Rezulta de aici ca multe dintre vînzatoarele de la Harrods arata mai elegant si mai stilat decit însisi clientii lor : cînd vorbim de lux în Anglia, vorbim deci pe toate planurile : el tine nu atît de preturi, cît de o anumita rigoare si, mai ales, un sens al serviciului în care clientul se simte cu adevarat rege.


Harrods - The Food Hall

2 comentarii:

  1. Sunt de acord ca luxul nu tine atat de mult de bani.
    Imi doresc sa ajung pe acolo! Imi place conservatorismul britanic.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu, luxul nu tine de bani. Luxul este o filozofie, un mod de a vedea viata, de a fi liber si, mai ales, de a avea timp pentru ceea ce vrei - sîntem de acord.

    RăspundețiȘtergere