luni, 25 februarie 2013

Vorbe de luni



Imagine via Jurnalul.ro
Aici e luni. Afara ninge în continuu de la 5 dimineata. Ninge si flescaie, ca, de depus, nu s-a depus decit pe ramasitele de iarba din gradina, pe copaci, pe masini, pe acoperisurile caselor. Si e frig, taica, e frig de-adevaratelea (de mi-am pus gulerul de coiot la gît, tine cald si bine).
A propos de cei care sint impotriva blanurilor, cînd am fost în Danemarca, în noiembrie, danezii (cit sint ei de ecologi în general), poarta blana fara probleme de constiinta. Peste tot îi vezi îmblaniti pe strada.

Am vorbit, la un moment dat, cu o vînzatoare care mi-a spus ca ei poarta blanuri pentru ca familia lor regala poarta (da, par foarte atasati de familia regala).
Si e adevarat ca si Margarethe si nurorile ei au o colectie de blanuri de toata frumusetea…
Apoi am citit ca economia Groenlandei (care e parte din Danemarca) tine numai în exploatarea blanurilor (prelucrare, comert…), Danemarca fiind prima exportatoare de blanuri din lume (da, înainte chiar si de Canada).
Danezii sînt convinsi ca, daca n-ar purta blanuri, toata economia Groenlandei s-ar duce de rîpa si regiunea toate împreuna cu ea (or, populatia ei n-ar mai avea din ce sa traiasca, ar fi obligata sa "emigreze" spre celelalte zone ale Danemarcei si, practic, ar fi sortita disparitiei - avînd în vedere modul lor de viata, atît de diferit de cel din restul tarii. 
Ei sustin ca, atunci cind omoara animale (de exemplu foci – vezi pe strada, in magazine etc multime de haine din blana de foca), le omoara pe cele bolnave sau batrîne.

Zilele trecute, la televizor, o emisiune despre viata la Pol. Unul dintre cercetatorii intervievati în emisiune era îmblanit si el pîna la ochi. Reflectam : "uite-l pe asta, cercetator în probleme de ecologie si poarta blana adevarata..."
Oare de ce ?
Ei, bine, pentru ca era foarte frig acolo.
Cu alte cuvinte, blana sintetica nu tine de cald. Nu tine la frig. Punct.
Altii umbla cu ipocrizii diverse : o colega, care purta un mantou din blana de oaie, îmi spunea - ca sa justifice frumusete de blana : "nu conteaza, pentru ca oaia se manînca…". Poate fi un argument.
Dar ce ma fac eu, cu gulerul meu din coiot ? Oare coiotul se manînca ?
Poate la chinezi. Sau daca mori de foame si n-ai altceva. Atunci, nu-i asa, maninci orice. Chiar si coiot probabil. Deci... se maninca. Deci… tine si de cald cînd ninge afara : înfasurat în jurul gîtului, capul e aproape afundat în blana pîna la urechi. Poate sa ninga, poate sa viscoleasca, ti-e bine. 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu